El Crit De La Natura

El Crit De La Natura

dimarts, 11 de maig del 2010

PUNT DIARI. 3 DE MAIG

Els veïns de Madremanya volen una carretera més segura i integrada
Una cinquantena es va reunir ahir
albert vilar

Un moment de la reunió de veïns de Madremanya, ahir a la Sala. Foto: A.V.
Madremanya
Sant Martí Vell
Els veïns de Madremanya creuen que cal millorar la carretera de Sant Martí Vell perquè és molt perillosa, i veuen bé que es faci integrada al territori, segons la conclusió de la reunió celebrada ahir al migdia a la Sala i que va aplegar uns 50 veïns. L'Ajuntament encara està negociant com tallar-la durant una setmana al trànsit.
La reunió havia estat convocada per la plataforma Moviment de la Terra per informar que ells no estaven en contra de la millora de la carretera, sinó del projecte de la Diputació, en considerar que no s'integra al territori. «Defensem l'ampliació històrica d'un metre per banda», va dir Llum Garcia, una de les impulsores. A més, Garcia va recordar que ja s'han executat algunes tales d'arbres històrics del vial que uneix Madremanya amb Sant Martí Vell.
I alguns dels 50 veïns presents a l'acte, entre els quals hi havia l'alcalde, Albert Peracaula, i altres membres del govern, van exposar que ells defensaven l'eixamplament de la carretera, encara que durant la discussió les dues parts van coincidir que calia mirar que s'integrés al paisatge. «Tots coincidim que la carretera és perillosa i cal eixamplar-la», va concloure l'exalcalde i regidor del govern, Josep Enrich, però va preguntar si calia «aquesta destrossa», recordant les demandes municipals del metre per banda.
L'alcalde va recordar que s'arregla per seguretat, per la seva perillositat. I que després s'haurà de parlar «que sigui el més maca possible». Peracaula va dir que apostaven pel metre per banda, però que la normativa marca uns paràmetres que agafen més espai per cada costat i no es pot obviar.
k
Més imatges, a www.elpunt.cat
Negociacions
L'alcalde va explicar que estan negociant amb la Diputació el fet de tallar la circulació de trànsit durant una setmana per evitar haver de fer un pas alternatiu provisional per un alzinar i així poder salvar-lo en fer un nou pont. «Hi ha moltes possibilitats que es talli», va afegir Peracaula, que va recordar que intenten que l'estalvi econòmic de no fer el pas alternatiu temporal es destini a la millora de l'esmentat vial. El projecte, dividit en 3 fases, que ja s'ha començat a executar, té un pressupost d'1,7 milions d'euros.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.